· Gece Yarısı · Bekleniyorsunuz  · . · Kitaplarım · İMZA GÜNÜME BEKLENİYORSUNUZ... 
Giriş | Kayıt
                
   ÇIKIŞ YAP

Anasayfa

Ziyaretçi Defteri

Haber Başlıkları

Fotoğraf galerisi

Haftanın Şiiri

Oku Yaz ( Forum)

ŞİİRLER

İstatistikler

Faydalı Linkler

Görüşleriniz

Kontrol paneliniz


 
 
 Kanatlı Karınca - Yazan Ve Okuyan: Serdar Yıldırım
 
 Zavallı Çoban
 Cesur Genç İle İyilik Prensi
 Baba Koç İle Kızıl Kurt
 Sepetçi İle Zengin Adam
 Karagöz İle Hacivat Hikayeleri
 Timsah Kıkı İle Hacer

Mazlum Zengin Web Sitesi Forums

Kose Yazilari

Cafer TEMİZ
Fetvacı (Şiir)


Lamia CANAY
Türkiye Nereye?


Mazlum Zengin
Camsız Pencereler (Hikâye)


Seher DUMAN
Piknik Provası


Serhan BİLGEN
Arguvan candır, Arguvan canandır

Pazartesi992
Salı547
Çarşamba1105
Perşembe1419
Cuma1252
Cumartesi1100
Pazar1108
Toplam:3371820
En Çok:4412

Bu bölümde Dostların yeni çıkan kitapları tanıtılacaktır.* Şiir Harmanı - Mazlum Zengin * Ağıttan Umuda - Mazlum Zengin * Çal Gayri - Aliye Budak * Varsın Burkulan yüreğim olsun - Aliye Budak

ANTOLOJİ ARŞİVİM

Mazlum Zengin Web Sitesi :: Başlık Görüntüleniyor - Mülkiyet Kavramsalı ve Sonuçları - 2
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   Özel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapınÖzel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapın   GirişGiriş 

Mülkiyet Kavramsalı ve Sonuçları - 2

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    Mazlum Zengin Web Sitesi Forum Ana Sayfası -> SERBEST KÜRSÜ
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
asikkosani
Newbie
Newbie


Kayıt: Apr 05, 2008
Mesajlar: 2

MesajTarih: Cmt Tem 19, 2008 5:15 pm    Mesaj konusu: Mülkiyet Kavramsalı ve Sonuçları - 2 Alıntıyla Cevap Ver

2. Aidiyet duygusu :

Doğanın bir parçası olan insan, aynı zamanda sosyal yanı ağır basan bir varlıktır. Sosyal olmak zorundadır zira tek başına varlığını korumaktan yoksundur. Aslında sosyalleşmek de bir çeşit çıkarlarını koruma güdüsüdür. Birey, kişisel çıkarlarından bir miktar taviz vererek genele karışır ama genelden dolayı da bir miktar çıkar elde eder. Genele karışmanın da bir bedeli vardır: Yönetilen, güdülen ve sürünün bir üyesi olmayı kabul etmek, başkası için de çaba harcamak, pay, vergi, haraç vb maddi bedeller öderken karşılığında birtakım kişisel çıkarlarının korunmasını, güvenliğinin teminini sağlamaktadır.

Sosyalleşmek nasıl gerçekleşiyor?

Tek başınıza iken ve izole bir ortamda olsaydınız siz sadece siz olursunuz. İsminizle, kişiliğinizle, sahip olduklarınız veya olamadıklarınızla, kültürünüzle ve görünüşünüzle sadece sizsinizdir. Fakat sizin, siz olarak kalmanız gerçekte biyolojik ve sosyolojik olarak pek mümkün değildir. Birinci bölümde saydığımız temel ihtiyaçlarınız için başka bireylere ihtiyacınız vardır.
Toplumun başat bireyleri ya da topluluğun ortak kimliği sizi içine alır ve kendisine benzetir; siz de buna razı olursunuz.
Birey kendisini artık başka türlü tanımlayacaktır. Bir “Irk”a tabi, bir “Dil”i var, inançlarıyla örtüştürdüğü bir “Din”i ve üzerinde yaşadığı sınırları belli bir toprak olarak “Vatan”ı vardır.
Bu bakış açısında göre toplumu, bir şemsiye olarak görmek mümkündür. Peki toplum nedir? Bireyin bir önemi var mıdır toplum için?
Toplum için bireyin sadece varlık olarak kurallarına uymasıyla önemi vardır. Bir toplumda zeki olmanız, bilim insani olmanız, sanatçı olmanız çok da önemli değildir. O toplumun kuralına, kendisini oluşturan değerlere saygı gösterdiğiniz ve ortak amaçlarına katıldığınız sürece öneminiz vardır. Şöyle de demek mümkündür belki de: “Marifetleriniz, topluma uyduğunuz sürece takdir edilir.” Ahlaksız olarak nitelenen hangi sanatçı, bilim insanı veya lider önemsenir ki?
Bu ait olma durumu bize kendi öz kimliğimizden başka kimliklerle yaşamamıza neden olmaktadır haliyle. Yaşadığımız topluluk içinde topluluğun üst kimliğini kullanmayız kendimizi tanımlarken. Örneğin “Türk” toplumu içinde Türk kimliğini kullanmayız. Onun yerine alt kimliklerimiz varsa (Alevi, Sunni, Liberal, Sosyaldemokrat, Doğulu, Batılı, Tahtacı, Abdal vb) ki daima vardır; onları kullanırız. Öznel kimliğimizi ise sadece kendimizle baş başa kaldığımızda kullanabiliriz. Hangi siyasal akımı benimsediğimiz, hangi gazeteyi okuyacağımız, hangi ezgileri dinlediğimiz, hangi dil ile düşünüp yazdığımız öznel kimliğimizin birer yansımasıdır.
Kendi öznel kimliğimizden vazgeçmemiz, toplumsallaşmanın bir bedelidir. Hem ait olmak hem dışında kalmayı başarmak bilişsel ve psikolojik yeti gerektirir.
Ait olmanın en büyük bedeli ise “Sonsuz yalnızlık”tır. Bu ironik yaşam şekli, bazı duygularımızı bastırmamıza, bazen arsızlığımıza, bazen çılgınlıklarımıza bazen de toplu cinnet geçirmelerimize sebep olmaktadır.
Toplum için öldürene “Kahraman”, kendi için öldürene “Katil” denir toplumda. Birinin kahramanı, diğerinin katili, birinin katili diğerinin kahramanı olabilmektedir.
Doğruların böyle değişken olması, ya da “Malik Olma güdüsü”yle sonuçların farklı değerlendirilmesinin altında yatan tek gerçek “Mülkiyetin Muhafazası” değil midir?
(Kimlikleri tanımlayacağımız 3. bölümde görüşmek dileğiyle.)

Antalya 19.07.2008
Aşık Kosani
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-posta'yı gönder
ZINNUR_OZ
Newbie
Newbie


Kayıt: Jun 05, 2008
Mesajlar: 8

MesajTarih: Prş Oca 29, 2009 8:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

kosani valla maliyeci gibisin. şaka bir yana çok güzel ele almış sın sosyal ve A sosyallikleri tebrikler...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    Mazlum Zengin Web Sitesi Forum Ana Sayfası -> SERBEST KÜRSÜ Tüm zamanlar GMT +10 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web sitemiz PHP-Nuke (© 2006) kodlarına sahiptir. PHP-Nuke GNU/GPL lisansı altında dağıtılan ücretsiz yazılımdır.